بیت بایت

00110111
بیت بایت
طبقه بندی موضوعی

اموزش هک پایه جلسه 1

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۶ ب.ظ

در چند جلسه می خوام آموزش هک از مقدمات رو بگم

آموزش گام به گام هک از پایه __ نکات پایه

:..: جلسه اول :..:

در این مرحله ما به شما چیزهایی آموزش می دهیم که برای شروع حتمآ باید بلد باشید یا حداقل مطالبی را بدانید که اگر با این کلمات بر خوردید بدانید منظور چیست...! واژه هایی را که به شما برای یادگیری می گویم عبارتند از:


ISP __ Internet Protocol __ Packet __ Ping __ Ping Of Death __ Ping Packet __ IP Address __ ICQ __ Host __ Port __ Trojan Horse


ISP
Internet Service Provider
به معنی تامین کننده خدمات اینترنت است . اداره یا شرکتی که خدمات اتصال به اینترنت را برای اشخاص، ادارات و سازمانهای دیگر فراهم . میکند.برخی از ای اس پی ها شرکتهای بزرگ ملی یا چند ملیتی هستند...!


IP
Internet Protocol
پروتکلی در TCP/IP که بر تجزیه پیامهای داده ای به بسته های لازم ، هدایت بسته ها از فرستنده به شبکه و ایستگاه کاری مقصد و تبدیل مجدد بسته ها به پیام های اولیه در مقصد نظارت دارد.
IP در لا یه Internetwork مدل TCP/IP اجرا می شود _ معادل لایه Network در مدل مرجع ISO/OSI ... !

Internet Protocol Address
یک عدد دو دویی 32بیتی (4بایتی) که میزبان (کامپیوتر) متصل به اینترنت برای مفاصد ارتباطی
از طریق انتقال بسته ها ( Packets ) به سایر میزبانهای اینترنت می شناسند.هر نشانی IP یا فرمت قسمتی متشکل از مقادیر دسیمال 4 بایتی که با نقطه از یکدیگر جدا می شوند نشان داده می شود : به عنوان مثال 127.0.0.1 1یا 2 یا 3 بایت نخست برای شناسایی شبکه ای هستند که میزبان به آن متصل است : مابقی بیتها برای شناسایِی خود میزبان است. 32 بیت با هر 4 بایت با هم میتوانند تقریبآ 2 به توان 32 . تقریبآ 4 میلیارد میزبان را شناسایی کنند.(تعداد کمی از این مجموعه به کار برده نمیشوند)...!


Pocket
واحدی از اطلاعات که در یک شبکه به صورت واحد از یک وسیله به یک وسیله دیگر انتقال میابد در شبکه های Packet_Switching به واحدی از انتقالات گفته میشود که حداکثر اندازه ثابت را دارد و از ارقام باینری تشکیل می شود که هم نمایان گر داده ها هستند و هم سرایندی که حاوی یک شماره شناسایی نشانی مبدا و مقصد و گاهی اوقات داده های کنترل خطا...!


Ping
سرنام Pocket Internet Groper پروتکلی برای آزمایش اینکه یک کامپیوتر خاص به اینترنت متصل است یا خیر برای این کار بسته ای برای دریافت به نشانی IP آن ارسال می شود.
نام این روش از روشی که در زیر دریایی ها بکار برده می شده است گرفته شده است. در روش مذکور یک سیگنال صوتی به نام "Ping" انشار می یابد واز بازتاب آن اشیا پیرامون زیردریایی شناسایی می شوند.


Ping Of Death
نوعی خرابکاری در اینترنت که بسته ای از طریق پروتکل Ping به یک کامپیوتر راه دور ارسال میشود که اساسا بزرگتر از 64 بایت معمول است. اندازه بسته سبب می شود که کامپیوتر متوقف شود (Hang) یا مجددا راه اندازی شود (Boot) ...!


Ping Packet
یک پیام "Are You There" که به وسیله ی یک برنامهPacket Internet Groper ارسال می شود. این بسته از یک گره به نشانی IP کامپیوتری ارسال می شود که گره قادر به ارسال و یا دریافت اطلاعات هست یا خیر. با بسیاری از برنامه های خدماتی رایگان و عمومی این کار را می توان از طریق اینترنت برای کامپیوتر های شخصی Download نمود.


IP Address
چون تقریبآ تمامی روشهای هک با IP Address سرو کاردارند شما باید بتوانی IP سایت ها یا افراد مورد نظرتان را پیدا کنید.
برای پیدا کردن IP وب سایت ها باید اول وارد محیط DOS شده و سپس دستور Ping را نوشته و روبروی آن آدرس وب سایت مورد نظر خود را بنویسید. بعد از Enter کردن شماره IP مورد نظر را یادداشت کنید.
برای پیدا کردن شماره IP خودتان می بایست در محیط داس دستور IPConfig را تایپ کنید و یا برای بهتر انجام شدن کار برنامه "My IP Finder" را تهیه کنید و اجرا نمایید. برای پیدا کردن IP افراد مورد نظرتان کافیست برنامه "Black Ice" یا هر برنامه "IP Finder" دیگری را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید با این کار اگر هر گونه Packet از طرف شخص مورد نظر شما ارسال می شود و یا از سوی شما یک Packet شمال فایل یا پیغامی برای او فرستاده شود برنامه IP Finder شماره IP او را به شما می دهد .
توجه : برای پیداکردن شماره IP افراد بدون داشتن نرم افزار بخصوص می بایست بر پروتکلها TCP/IP و IP تسلط کافی داشته باشید و لازم به ذکر است که این امر نیازمند مطالعه فراوان در مورد این دو مقوله می باشد.


ICQ
ICQ نرم افزاری است که توسط Mirabilis تولید شده است و هر گاه دوستان ، خانواده و یا کاربران تعیین شده دیگر به صورت Online به اینترنت متصل باشند ، به کاربران اینترنت اطلاع داده و امکان تبادل اطلاعات را به صورت بلادرنگ برای آنها فراهم می سازد . کاربران از طریق ICQ می توانند گفتگو کنند ، پست الکترونیکی ارسال کنند ، یا با استفاده از Board های پیام (Chat Room) به تبادل پیام بپردازند و علاوه بر اجرای برنامه های متفرقه ای (مثلا بازیها) که چندین نفر قادر به شرکت در آنها می باشند , URL و فایلها را نیز انتقال دهند .
کاربران می بایست فهرست کاربران مورد نظر خود را برای بر قراری ار تباط تکمیل کنند. تمامی کاربران می بایست به سرویس دهنده ICQ معرفی شوند و نرم افزار ICQ در کامپیوترشان اجرا شود.


Host

در اینترنت یا شبکه های بزرگ دیگر به کامپیوتر سرویس دهنده ای گفته می شود که به دیگر کامپیوتر های شبکه دستیابی دارد و وظیفه اش فراهم کردن خدمات برای کامپیوتر های سرویس گیرنده ای است که از نقات دور متصل می شوند.
مثلا دستیابی به اینترنت یا عمل کردن به عنوان منبع یا اخبار پستی.


Trojan Horse

Trojan Horse یا اسبهای تروا برنامه های مخربی هستند که بصورت یک بازی , برنامه خدماتی یا برنامه های کاربردی پنهان می شوند . وقتی این برنامه ها اجرا می شوند, در عین حالی که مفید به نظر می رسند , عمل مخربی را در سیستم کامپیوتری انجام می دهند.
این فایلها اکثرا اجرایی هستند ولی با یک پسوند دوم معرفی می شوند.مانند : file.mp3.exe


Port Number
شماره پورت عددی است که امکان ارسال بسته های IP به یک فرایند خاص از یکی از کامپیوتر های متصل به اینترنت را فراهم می کند.
برخی از این شماره ها که تحت عنوان شماره های شناخته شده مطرح هستند, به طور
دایمی اختصاص می یابند؛ به عنوان مثال , داده های پست الکترونیکی تحت SMTP به پورت شماره 25 انتقال می یابند . فرایند ها مثلا یک جلسه Telnet , به هنگام آغاز کار یک شماره
پورت زود گذر در یافت می کنند؛ داده ها ی آن جلسه کاری به ان انتقال می یابند ؛ و در پایان جلسه نیز شماره پورت کنار گذاشته می شود.
مجموعا 65535 شماره پورت برای استفاده TCP/IP در دسترس است و همین تعداد نیز برای UDP موجود است.

منبع:ashiyane.org/forums

نظر یادتون نره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی