بیت بایت

00110111
بیت بایت
طبقه بندی موضوعی

آموزش گام به گام هک از پایه جلسه چهار __ TCP و UDP

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۲ ب.ظ

جلسه چهارم از آموزش

آموزش گام به گام هک از پایه __ TCP و UDP


:..: جلسه چهارم :..:


TCP و UDP چیست؟
مدل TCP/IP که برای ارتباط اینترنتی به کارمی رود، می توان به لایه های مختلفی تقسیم بندی کرد،اما یکی از این لایه ها، لایه ارتباط Host2Host است که خود شامل 2 پروتکل است به نامهای TCP و UDP


1 - TCP _ Transmission Control Protocol
این پروتکل قوی تر و قابل اعتمادتر است و اصولا پروتکل مهمتری نسبت به UDP محسوب می شود. این پروتکل توانایی بازبینی بسته ها و کنترل خطا راهم دارد.


2 - UDP _ User Datagram Protocol
این پروتکل برای کاهش Overflow طراحی شده است ودرخیلی ازموارد وابسته به TCP است.

نکته مهم این است که وقتی با یک پورت خاص روی یک کامپیوتردیگرارتباط برقرار می کنیم، این ارتباط می تواند ازنوع TCP یا UDP باشد. بنا براین وقتی میخواهیم یک کامپیوتر خاصی را ازنظرپورت ها بررسی کنیم هردوباید بررسی شود.



تقسیم بندی پورت ها ازروی شماره آنها :

1- پورت های 0 تا 1023 :

مشهورترین پورت ها هستند و معمولا هرکدام برای یک سرویس خاص استفاده می شود.با تعدادی از این پورت ها درجلسات قبل آشنا شده اید.

2- پورت های 1024 تا 49151 :
این سری ازپورت ها مشخصا با هیچ یک ازسرویس های اینترنتی مرتبط نیستند بلکه وقتی که با یک ابزار شبکه مانند مرورگر اینترنت (مثل Internet Explore یا Netscape)، نرم افزار ارسال و دریافت E-Mail (مثل Outlook یاEdura) ، نرم افزار های FTP (مثلWS-FTP یا Cute-FTP) کار می کنید،یکی از این پورت ها به صورت Random بازشده ویک ارتباط با سرور(با توجه به نوع سرویس اینترنتی که می دهد که یکی ازپورت های 0 تا 1023 است) برقرار شده و داده ها ارسال و دریافت می شوند. یعنی پورت شما یکی از پورت های این قسمت است و پورت سرور یکی از پورت های بالایی...این سری پورت ها را پورت های Register شده هم می گویند.

3- پورت 49152 تا 65535 :
این سری ازپورت ها به ندرت استفاده می شوند. کاربرد اساسی آنها یک سری سرویس های خاص اینترنتی است ویا توسط Trojan ها (که برای Hack کردن کامپیوتراست) است .البته خیلی ازTrojan های معروف ازپورت های ردیف 2 هم استفاده می کنند و این تقسیم بندی هاهمیشه برقرار نیست و به همین علت است که گاهی پورت ها را به دودسته زیر 1024 وبالای 1024 تقسیم می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی