بیت بایت

00110111
بیت بایت
طبقه بندی موضوعی

تاریخچه هک جهانی

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۳ ب.ظ

برای مطالعه به ادامه مطلب بروید.

گفتم تاریخچه ی جهانی هک کردن (دستبرد کامپیوتری) را برای دوستان قرار بدم ( جهت اطلاعات عمومی ) :

هک کردن برخلاف انتظار مساله ای تازه نیست و حتی به یک کشور هم محدود نمی شود. نوشتار پیش رو تاریخچه ی مختصری از این پدیده را در کشورهای مختلف بررسی می کند.


1971
در ویتنام دامپزشکی به نام "جان دراپر" از یک سوت ارزان قیمت در جعبه ی پاپ کورن و یک "جعبه ی آبی دست ساز" برای برقراری تماس تلفنی رایگان استفاده می کند. همزمان با انتشار راهنمای شرکت "اسکوایر" در مورد چگونگی ساختن جعبه های آبی، آمار تقلب و کلاهبرداری در زمینه ی استفاده از تلفن در آمریکا به اوج خود می رسد.

1972
"استیو وزنیاک" و "استیو جابز"، شاگردان یک دبیرستان و موسسان آینده ی کامپیوتر اپل، به یک تجارت خانگی در زمینه ی تولید و فروش "جعبه های آبی" اقدام کردند. در این روش ضمایم غیر قانونی هک شده در سیستم تلفنی به کاربر امکان برقراری یک تماس راه دور رایگان می*داد.

1978
باشگاه "آشوب کامپیوتری" در آلمان به وجود می آید و پس از مدتی تبدیل به یکی از سازمان های هکر تاثیرگذار در اروپا می شود.

1983
در میلواکی زیاده روی 6 نوجوان در هک کردن ماه ها به طول می انجامد. آن ها در این مدت به کامپیوترهای موسسات پرآوازه ای مانند کتابخانه ی ملی "لوس آلاموس" و مرکز سرطان یادواره ی "اسلون کترینگ" راه می یابند.

1983
فیلم " بازی های جنگ" در سینماها به نمایش گذاشته می شود.

1984
مجلس "سنا" قانون دستبرد و تقلب کامپیوتری را تصویب می کند، طبق این قانون نفوذ غیرقانونی به سیستم های کامپیوتری یک جرم شناخته می شود.

1987
مجله ی "دکودر" برای طرفداران هک در ایتالیا منتشر می شود.

1988
"کوین میتنیک" به طور مخفیانه پیام های الکترونیکی mci ، مرکز محاسبات عددی مقام های رسمی امنیتی، را کنترل می کند. او مسوول خسارت 4 میلیون دلاریِ وارد شده به کامپیوترهای مرکز محاسبات عددی، دزدیدن یک سیستم کامپیوتری عظیم و مخفی امنیتی و دست یابی غیر مجاز به کدهای راه دور mci از طریق کامپیوترهای دانشگاهی در لوس آنجلس و انگلستان بوده است. او 5 ماه را در زندان و 6 ماه را هم در یک بخش بازپروری سپری می کند. "میتنیک" در اواخر سال 1992 هم زمان با شروع تحقیقات fbi در مورد صحت و اثبات نقض قوانین به وسیله ی او، فرار کرد.

1989
در آلمان غربی، تعدادی هکر به علت نفوذ غیرقانونی به سیستم های دولتی و شرکت ها و فروش کد منابع os به kgb بازداشت شدند.

1991
شایعاتی درباره ی وجود ویروسی به نام "میکل آنژ" منتشر می شود. مبنی بر این که این ویروس کامپیوترها را در 6 مارس 1992؛ یعنی در پانصد و هفدهمین سالگرد تولد هنرمند، نابود می کند. هیچ اتفاقی در این روز نمی افتد.

1994
هکرهای روسی به رهبری "ولادیمیر لوین"، 10 میلیون دلار از بانک شهری، خارج و آن را به حساب های بانکی خود در سراسر دنیا منتقل کردتد. پس از چندی "لوین" دستگیر و به جز 400 هزار دلار مابقی پول ها پس گرفته شد.

1997
یک گروه هکر کانادایی به نام "انجمن وارز" به وب سایت یک شبکه تلویزیونی کانادایی نفوذ می کنند.

1997
یک نوجوان 15 ساله ی کروات به کامپیوترهای نیروی هوایی آمریکا در "گوام" رخنه می کند.

1998
"اهود تنبوم" یک هکر 19 ساله اسراییلی راه هایی برای ورود غیرقانونی به کامپیوترهای پنتاگون می یابد و برنامه های نرم افزاری آنجا را می دزدد. وی توسط fbi بازداشت می گردد، اما بعدها از مقامات مهم شرکت مشاوره ی کامپیوتری می شود.

1998
دو هکر در چین به دلیل نفوذ به شبکه ی کامپیوتری یک بانک و دزدیدن مبلغی معادل 31325 دلار محکوم به اعدام می شوند.

1999
"کلینتون" اعلام می کند که دولت 1.46 میلیارد دلار در fyoo صرف بهبود سیستم امنیت کامپیوتری خواهد کرد.

دسامبر 1999
یک هکر روسی سعی می کند از یک پخش کننده ی فروش سی دی در اینترنت مبلغ 100هزار دلار اخاذی می کند و برای رسیدن به خواسته اش موسسه را تهدید به افشای شماره ی کارت اعتباری مشتریانش می کند. او پس از ناکامی در گرفتن پول، این شماره ها را در یک وب سایت در معرض دید همگان می گذارد.

مارس 2000
"کلینتون" می گوید هیچگاه به دخترش، چلسی، در دبیرستان ایمیل نخواهد زد؛ زیرا کامپیوتر را وسیله ی امنی برای انتقال پیام نمی داند.

مه 2000
ویروس "دوستت دارم" با قابلیت کپی کردن خود برای هرکس از طریق کتابچه ی آدرس به سرعت در تمام دنیا پخش می شود.

فوریه 2001
یک هکر هلندی به منظور تنبیه بسیاری از کسانی که به دیدن عکس های غیراخلاقی یک قهرمان تنیس بسیار مشتاق بودند، ویروسی را به همین نام پخش می کند.

فوریه 2001
"آلبرت هانسن" مامور fbi به دلیل جاسوسی کامپیوتری برای روس ها بازداشت می شود.

آوریل 2001
fbi با حیله دو هکر روسی را مجبور به آمدن به آمریکا می کند. سپس از آن ها درباره ی نفوذ غیر قانونی شان به بانک های آمریکا (در گذشته) اعتراف می گیرد.

مه 2001
تنش بین آمریکا و چین باعث ایجاد آشوب در شبکه های کامپیوتری توسط هکرهایی از هر دو کشور می شود، که این آشوب ششمین جنگ شبکه ای در راه دفاع ملی نام می گیرد.

سپتامبر 2001
در صبح یازدهم سپتامبر قوانین جدید ضد تروریسم تصویب شدند. در بسیاری از این قوانین از هکرها به عنوان تروریست یاد شده است.

فوریه 2002
مایکروسافت در بخش "محاسبات قابل اطمینان ابتدایی"، ارتقای ویندوز را متوقف و 8 هزار برنامه نویس را تحت آموزش های امنیتی قرار می دهد.

مه 2002
کرم "کلز- اچ" ازتمام ویروس های شناخته شده از نظر تعداد کامپیوترهای ویروسی شده پیشی می گیرد.

فوریه 2003
ایالات متحده یک هکر اهل قزاقستان را به علت نفوذ غیر قانونی به کامپیوترهای "بولومبرگ" و اقدام به اخاذی محکوم می کند.

منبع:ashiyane.org
نظر یادتون نره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی